Ontstaan
De loopbaan van Els Minner valt samen te vatten in het opleiden en ontwikkelen van mensen. Als ondernemer en Learning & Development specialist, wil ze mensen de goesting om te leren meegeven. Doorheen de jaren heeft ze zelf ook veel bijgeleerd en beseft dat het niet puur over opleiden gaat: leren is een meerwaarde voor wie we als persoon zijn. En leren en groeien kunnen we op elk moment van de dag! Vanuit die visie is ‘Room without a roof’ organisch ontstaan. Volgens Els zijn invullingen van jobs en de takenpakketten veel te streng afgebakend. Dit moet open kunnen zijn en mensen de keuzevrijheid geven. De passie om bij te leren wil ze dan ook aan anderen meegeven en dit doet ze onder de branches van ‘Room without a roof’: De Opleidingscoach, Het Talentenhuis en nu ook Training Network.
Wat is Training Network?
Met De Opleidingscoach en Het Talentenhuis kon er al veel expertise gedeeld worden met mensen, maar er ontbrak nog iets: het digitale. We merken in de bedrijven waar we komen dat er een grote nood is aan begeleiding bij digitale change. Hulp bij het efficiënter laten verlopen van de implementatie van nieuwe digitale tools, mensen hierin samen te leren werken als team en hen kennis laten vergaren over wat deze tools allemaal kunnen betekenen, … dit zijn enkele van de behoeften die we hopen in te lossen. Bovendien kwam er een opportuniteit om een sectorgenoot en hun klanten over te nemen. Training Network was geboren: de partner in nood voor bedrijven die efficiënt digitaal willen werken.
Missie: digitale goesting opwekken
Maar wat is nu de missie van Training Network? Digitaal is alomtegenwoordig in zowel ons privé-leven als op de werkvloer. Niet iedereen kan er echter even goed mee overweg. De mate waarin bedrijven digitaliseren is exponentieel gestegen, want dit levert oa. meer efficiëntie en een professionele uitstraling op. Maar werknemers moeten ook goesting hebben om hiermee te leren werken en zelf op zoek te willen gaan naar welke tool het best is om hun taken uit te voeren. Training Network maakt jouw team warm om mee te gaan in digitale vernieuwingen en facilitereert samenwerking.
Niet iedereen is digital minded en gaat uit zichzelf op zoek naar informatie. Training Network’s missie is om organisaties te ondersteunen en ervoor te zorgen dat hun werknemers intrapreneurs en future proof worden, vanuit een intrinsieke motivatie, want “future proof = digital proof”.
Een future proof medewerker is iemand met de juiste mindset en die digitaal voor hem / haar laat werken en inzicht heeft in de voor- en nadelen van het digitale. Een digitale professional beschikt dus over software en project management skills én weet zich tegelijkertijd ook te profileren in de online wereld. Daarom zet Training Network ook in op social media opleidingen zodat werknemers leren hoe ze hun persoonlijk online brand kunnen bouwen.
De kernwaarden in de missie zijn:
• Samenwerking
• Out-of-the-box denken
• Energie en goesting opwekken
• Dynamiek creëren
• Online en offline connecteren
Hoe pakken we dit aan?
We proberen leren te faciliteren in de brede zin van het woord. Het kan dus bijvoorbeeld gaan om een changetraject begeleiden, project management skills aanleren, of een software opleiding aanbieden. Voor ons is het enorm belangrijk om te vertrekken vanuit de persoon zelf en te kijken wanneer een aanpak het meeste gaat opbrengen. We willen het leren flexibel en op maat aanbieden. Een hele dag naar een lezing luisteren kan voor sommige te zwaar zijn, dan kunnen we bijvoorbeeld overschakelen naar korte digitale sessies om daarna dieper in gesprek te gaan met een coach. Aan deze coach kan je dan gericht en concreet vragen stellen. Zo willen we een bredere manier van ondersteuning aanbieden die op specifieke noden gericht zijn. Dit doen we bovendien volgens de HILL methode: High Impact Learning that Lasts. Zo willen we leer-urgentie opwekken en ook onze goesting doorgeven om te blijven bijleren.